Pages Navigation Menu

Blog o branży eCommerce

Zdjęcia produktów a konwersje

zdjecia-produktowKonwersja sklepu internetowego to ważny wskaźnik dla każdego przedsiębiorcy rozpoczynającego przygodę z e-biznesem. Określa, ilu odwiedzających stronę dokonało zakupu, a wnioski wynikające z tego zestawienia powinny być podstawą dalszych działań i ulepszeń. Jednak zanim pochylimy się nad rozwiązaniami marketingowymi, warto upewnić się co do kwestii podstawowej – czy nasze produkty zostały odpowiednio przedstawione i sfotografowane.

Zakupy w sklepie internetowym dla wielu mają jedną podstawową wadę – nie można dotknąć, przymierzyć czy po prostu dokładnie obejrzeć rzeczy, która nas zainteresowała. Dla znacznej części klientów zwyczajowo umieszczane pojedyncze zdjęcie to za mało, żeby podjąć decyzję. Sytuację pogarsza fakt, że niektórzy przedsiębiorcy nie dbają o jakość fotografii – towar jest źle widoczny, kolory przekłamane, a tło przypadkowe. Szczegóły mogą skutecznie zniechęcić do zakupu, pomimo zainteresowania samym sklepem i jego ofertą. W sprzedaży internetowej znaczenie mają nie tylko słowa i dokładne opisy – brak lub źle przygotowane zdjęcie zawsze działają na niekorzyść. Odpowiednio przygotowana fotografia ma jeszcze jedną zaletę, o której warto pamiętać, mianowicie pozwala uniknąć niekończących się pytań klienta i oszczędzić czas pracowników.

Podstawowe zasady, jakimi warto się kierować, zamieszczając zdjęcia naszego produktu:

  • odpowiednie kadrowanie – dzięki temu rozmiary towaru nie będą przekłamane.
  • dobór jednolitego, jasnego tła – dzięki temu produkt będzie lepiej wyeksponowany, a kolory zachowają swoje naturalne odcienie.
  • odpowiednie oświetlenie – niezbędne ze względu na wydobycie kształtu i kolorów. Niezbędna jest również dbałość o prawidłowe oświetlenie tła, dzięki czemu pozostanie ono jednolite.
  • ustawienie ostrości – decyduje o tym, czy robione przez nas zdjęcie jest wyraźne, a kontury nie są rozmyte. Klienci przywiązują dużą wagę do szczegółów – chcą wiedzieć, czy produkt nie posiada uszkodzeń, a tylko dzięki odpowiednio ostremu zdjęciu będą przekonani o braku mankamentów.
  • wybór kilku ujęć i przedstawienie produktu z różnych perspektyw – pożądane są zbliżenia na konkretne elementy, co świetnie uzupełnia zdjęcie podstawowe.
  • stabilne umieszczenie aparatu – gwarantuje ostrość fotografii.

One Comment

  1. Z własnego doświadczenia potwierdzam to co w artykule jest napisane. Wiele zależy od dobrych zdjęć produktów- czy to wykonanych samemu czy zleconych fotografowi.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *