Pages Navigation Menu

Blog o branży eCommerce

Reklama w internecie – jak to ugryźć?

Reklama w internecie – jak to ugryźćPrzedsiębiorcy działający w różnych branżach coraz częściej doceniają możliwości, jakie stwarza sieć www. Z internetu korzysta coraz więcej osób, a sprzedaż i promocja online są znacznie tańsze, niż handel i reklama tradycyjna. Zamiast więc przeznaczać ogromne kwoty na otwieranie kolejnych sklepów, zatrudnianie nowych pracowników czy emitowanie reklam w radiu czy telewizji, lepiej zaplanować skuteczną kampanię online.

Kampania w sieci – różne formy promocji pozwalają osiągnąć więcej

Reklama internetowa rozwija się bardzo dynamicznie, a specjaliści od marketingu wymyślają coraz to nowe formy promocji. Dziś promować można się nie tylko poprzez popularne strony www i serwisy albo rozsyłanie maili reklamowych. Warto również zainteresować się bliżej marketingiem w wyszukiwarkach, a także marketingiem szeptanym. Dobrze jest też zdać sobie sprawę z tego, że reklama w sieci służy nie tylko zwiększaniu zysków. Za jej pomocą można również zbudować wizerunek firmy i zwiększyć jej popularność. Nim więc podejmie się decyzję o promocji w sieci, dobrze jest dokładnie określić swoją grupę docelową i zastanowić się, gdzie i w jaki sposób będzie reklamowało swoje produkty bądź usługi.

Płatna reklama

Wyniki najszybciej można uzyskać, decydując się na reklamę płatną. Zdecydować się można na bannery na serwisach www, nawiązać współpracę z blogerami, zainwestować w rozsyłanie maili z materiałami promocyjnymi. Można też szybko awansować na wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania – wystarczy tylko zdecydować się na linki sponsorowane, które wyświetlane są nad wynikami wyszukiwania.

Warto jednak pamiętać, że szybkie efekty promocji nie zawsze przynoszą spodziewane wyniki. Internauci coraz częściej podchodzą podejrzliwie do płatnych form reklamy i nierzadko je ignorują. Co w takim wypadku robić? Opcji jest kilka. Na pewno warto zdecydować się na pozycjonowanie, dobrze jest docenić też promocję poprzez różne fora internetowe i zacząć działać w mediach społecznościowych.

Pozycjonowanie dla laików

Chociaż regularnie przybywa firm oferujących pozycjonowanie, to warto zdać sobie sprawę, że pozycjonować można również samodzielnie. Porady znaleźć można online na różnych tematycznych blogach. Warto też docenić narzędzia do pozycjonowania i analizowania treści i ruchu na stronie. Samodzielnie można dobrać słowa kluczowe, dbać o jakość treści na stronie, a witryna z pewnością stopniowo będzie pojawiać się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania.

Autorem jest Gebuko – Marketing internetowy Kraków.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *