Trwa ładowanie proszę czekać ...

Polacy na zakupach - co kupujemy online

23 marca 2017

Nie da się ukryć, że zakupy online stały się w Polsce zjawiskiem powszechnym. Co ciekawe najnowszy raport o polskim rynku e-commerce zdradza, jakie kategorie produktów najchętniej kupujemy przez Internet. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego, co Polacy najczęściej kupują online. Przeczytaj go koniecznie!

Co najchętniej kupujemy? 

Zacznijmy jednak od tego, że z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że trzy kategorie produktów najchętniej kupowanych w sieci to: odzież, akcesoria i dodatki (72 proc. badanych deklaruje dokonanie zakupu z tej kategorii) oraz książki, płyty i filmy (68 proc.), a także telefony, smartfony, tablety, akcesoria GSM (56 proc.). Warto wspomnieć o tym, że odzież i dodatki to również produkty najbardziej popularne wśród osób kupujących w zagranicznych serwisach internetowych. Oczywiście miejsca w rankingu popularności ulegają przesunięciom, gdy przyglądamy im się przez pryzmat płci, wieku czy wykształcenia e-konsumentów.

Co wpływa na popularnośc zakupów odzieżowych online?

Przede wszystkim dla popularności zakupów odzieżowych w sieci kluczowe są trzy czynniki: cena, wygoda, asortyment. Rzecz jasna nie bez znaczenia jest też wygoda dokonywania zakupów każdego dnia, przez całą dobę, nie ruszając się sprzed komputera można przebierać w ofertach marek z całego świata, często niedostępnych w sklepach stacjonarnych w Polsce. Ponadto problem z brakiem możliwości przymierzenia i obejrzenia towaru rekompensuje się darmową dostawą i niejednokrotnie możliwością bezpłatnego zwrotu zakupionych produktów. Musisz wiedzieć, że konsumenci kupujący w sieci mają gwarantowaną możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, niektóre e-sklepy z asortymentem odzieżowym oferują jednak nawet 100 dni na zwrot towarów. Dlatego też bez większego ryzyka ubrania można zamówić, przymierzyć na spokojnie w domu, a następnie bez żadnych lub prawie żadnych konsekwencji odesłać, jeśli nie spełnią naszych oczekiwań.
Warto wspomnieć także o tym, że kobiety częściej niż mężczyźni sięgają po takie kategorie produktów jak odzież, akcesoria i dodatki, kosmetyki, biżuteria i obuwie. Zdecydowanie częściej deklarują także zakupy zabawek i artykułów dziecięcych. Za to mężczyźni natomiast chętniej kupują online szeroko rozumiany sprzęt elektroniczny, oprogramowanie, samochody, artykuły dla kolekcjonerów oraz ubezpieczenia.

Generalnie rzecz ujmując respondenci w wieku 25–34 lat chętniej niż inni sięgają w Internecie po odzież, książki i filmy czy elektronikę. Poza tym częściej niż pozostałe grupy wiekowe kupują też bilety do kina, kosmetyki, artykuły dziecięce. Natomiast rezerwowanie podróży online jest z kolei tak samo popularne wśród użytkowników w wieku 25─34 lat jak i wśród osób 50+ (po 54 proc.). Najstarsza grupa respondentów chętnie kupuje w sieci również sprzęt RTV/AGD (63 proc.).